Тема уроку. Як
змінюється восени життя птахів? Перелітні та осілі птахи.
Мета
уроку: продовжити
формувати в учнів уявлення про осінні зміни в житті птахів;
виявити залежність життя птахів від сонячного тепла,
рослин, інших тварин;
формувати уявлення про перелітних та осілих птахів;
збагатити словник дітей новими словами;
розвивати допитливість, спостережливість, уміння
порівнювати, узагальнювати;
виховувати в учнів любов до природи та її мешканців.
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: урок-подорож.
Обладнання: на
дошці зображення схеми дерева з листочками; серія малюнків і таблиць про життя
птахів; роздавальні тексти про життя птахів восени; таблиці для фізкультхвилинки;
шапка «синоптик»; мікрофон; мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок,
Він покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок «Природознавство» розпочинаймо!
П. Фенологічні спостереження.
1.
З’ясування змін у природі.
Осінь гріється в теплім промінні,
Усміхається сонцем згори
І малює картини чарівні,
Та міняє щодня кольори.
– А яка ж сьогодні осінь? Про погоду сьогоднішнього дня
нам допоможе дізнатися черговий синоптик, тому надаємо йому слово.
Синоптик. Жовтень
дарує нам мало сонячних днів, частіше стоїть непривітна, похмура й холодна
погода. Сьогодні по всій території міста спостерігається … погода, температура
повітря становить … , вітер помірний, опади …
– А тепер послухаємо народного синоптика.
Народний синоптик. Сьогодні
за народним календарем – день Якова. Після Якова осінь вже заплакала. Після
Якова – тепла ніякого.
Підсумок. Дякуємо
нашим синоптикам! Діти, а ви продовжуйте вести спостереження, помічайте зміни,
які відбуваються в природі.
2. Розповідь
учителя.
– Ось і
закінчується осінь. Останні листочки вона роздає, але осінь не хоче нас
покидати, тому на прощання приготувала цікаві завдання. Тож давайте вирушимо у
цікаву подорож. А щоб вона була цікавою, візьмемо з собою:
- витримку;
- наполегливість;
- увагу;
- взаємодопомогу.
– Щоб ніхто не заблукав і не відстав, ми будемо працювати групами:
- 1 група – Хочузнайки;
- 2 група – Поясняйки;
- 3 група – Розмишляйки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
– Подрімайте, нахиліть голівки, закрийте очі. Згадайте осінню екскурсію.
Світить яскраве сонечко, лунає сміх, милують своєю красою чарівні квіти… А які
різнокольорові метелики літали навколо них.
Метелик. Ой-ой-ой!
Почекайте! Я поспішаю. Як гарно, тепло було влітку! А скільки друзів у мене
було, ми літали, веселилися. Та щось стає холодніше і друзів моїх не бачу. Де ж
поділися друзі-комахи?
Діти. Де ж поділися
комахи?
– Коли комах більше, влітку чи восени? Чому?
– Куди зникли на зиму жуки, комахи, метелики, коники-стрибунці?
Ховаються в щілини в корі дерев,
залазять углиб ґрунту, під пеньки й каміння, опале листя, у підвали будинків.
– А які комахи відлітають у вирій як пташки?
Білан капустяний, кропив’янка.
– Метелику, про
кого з комах ти повідомиш нам цікавого?
Мурашки живуть «працьовитими сім’ями». Вони знищують за добу 10-30 тисяч
комах, більшість з яких є шкідниками. Тому не слід завдавати шкоди цим комахам.
Адже якщо їх не турбувати, то домівка цих комах може існувати на одному місці
майже 100 років.
– Діти, цікаво, а чому не замерзають мурахи взимку навіть при 30 градусах
морозу?
Бо в тілі вони накопичують
рідину, гліцерин, яка і рятує їх від морозу.
– Метелику, ми запрошуємо тебе на урок.
– Як поводяться риби в осінній період?
- Короп, лящ, сом залягають спати
в глибокі зимувальні ями на дні водойм, зарившись у мул;
- жаби також опускаються на дно
до весни;
- не втрачають активності щука,
окунь, плітка;
- деякі риби менш рухливі, тому
риба восени клює погано.
– Які цікаві
відомості про життя риб восени ви дізналися?
Щука – це хижак. Її часто
називають прісноводною акулою. Має видовжене тіло, половину голови займає рот,
озброєний сильними зубами. Довжина тіла цієї риби досягає 1,5 м , маса – 30 кг . Живе понад 20 років.
Вона є рибою-санітаром, тому що поїдає переважно малоцінних і хворих риб.
Індивідуальна робота на картці.
– Поєднай назви тварин із характерними ознаками їхнього розмноження,
зовнішнього вигляду.
Риби
|
Найчисленніша
група тварин, які стрибають, повзають, бігають, літають, плавають, мають
шість ніг, відкладають яйця. Проходять стадії личинки і лялечки, щоб стати
дорослою особою.
|
Жаби
|
Навесні у
водоймах відкладають ікру, з ікринок з’являються мальки, схожі на дорослих
батьків. Мальків буває багато, але через хижаків лише незначна частина
виживає.
|
Комахи
|
Відкладають
ікру на водорості в ставках, річках, озерах. За деякий час з’являються
пуголовки, в яких поступово відростають ноги і відпадає хвіст. Вони починають
дихати киснем повітря.
|
– Ой, погляньте, і листочок наш упав. За кожне виконане завдання осінь
віддаватиме нам листочки. Тож продовжуємо працювати.
Фізкультхвилинка.
Прилетіли журавлі. То великі, то малі.
Ходять по воді:
– Чап-чап!
Лічать жабки по одній:
– Хап-хап!
Перелякані жабки:
– Ква-ква!
Пострибали під листки.
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
– Ідучи сьогодні до школи, я почула цікаві пісеньки. Чиї вони? Кому вони
належать? Давайте відгадаємо, кому з птахів вони належать (на фоні музики).
– А як ведуть себе птахи восени?
– З настанням холодів відбуваються зміни у житті птахів.
– Як називають пташок, які восени відлітають?
– Куди летять із настанням осені пташки?
– Яких перелітних пташок ви знаєте?
– Що змушує пташок відлітати у вирій?
V. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема уроку. Як змінюється
восени життя птахів? Перелітні та осілі птахи.
Завдання
уроку:
1. Згадати будову тіла птахів і їхнє
пристосування до польоту.
2. З’ясувати значення птахів для природи
та життя людей.
3. Познайомитися з різноманітністю
птахів у природі.
4. З’ясувати їхнє пристосування до життя
восени.
VI. Вивчення нового матеріалу.
1.
Загадки.
Б’ється, стука молоток,
Поправляє нам садок. (Дятел)
Уночі гуляє, а вдень
спочиває.
Має круглі очі,
бачить серед ночі. (Сова)
– Як одним словом ми називаємо цих тварин?
– Правильно, це птахи.
– Назвіть, за якими ознаками цих тварин об’єднують у групу «птахи»? (Тіло вкрите пір’ям, мають крила, дзьоб,
літають).
– А яке значення птахів для природи та життя людей?
Учитель. Із настанням
холодів відбуваються зміни у житті птахів. У кінці вересня – на початку жовтня
птахи готуються до відльоту.
Першими до відльоту готуються зграї шпаків. Як вибілять перші приморозки
поля та луки – гляди, а шпаків уже й нема! Полетіли шпаки у вирій аж до
наступної весни.
Щебечуть, хвилюються, метушаться ластівки. Це вони теж у дальню путь
зібралися.
Високо, аж над хмарами летять у вирій ключем журавлі. То вже значить, що до
зими недалеко. Птахи летять на великій висоті і здаються в небі маленькими
цяточками.
Потягнулися на південь лелеки. Минає ще якийсь час – і чути із заростей
рогозу ґелґотання. Білокрилі птахи піднімаються у височінь. Це гуси. Летять
вони особливо обережно, всі разом, старше покоління і молодше, яке навчається
долати відстань прямо у польоті.
Відлетіли старі зозулі, а молодь іще підростає, набирається сил і вчиться
самостійності. Згодом і зозуленята відлетять, але самі, поодинці.
2.
Робота з підручником.
– Як називають
птахів, які відлітають у вирій? (Перелітні)
Підсумок. Так яка
перша причина відльоту птахів?
– Так, це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються ті, що
живляться різним насінням, рештками рослин.
– Друга причина – холод.
– Так, і ще один листочок подарувала нам осінь.
Фізкультхвилинка (для очей).
– Які геометричні фігури ви бачите на малюнку?
– Хто в них зображений?
– Обведіть очима ту фігуру, в якій зображена сойка.
3.
Робота з підручником (с. 59 за підручником Ірини Грущинської ).
– Синьокрила сойка зауважила, що ніколи не відлітає у вирій. А чому?
– Як їх
називають? (Осілі)
4. Практична
робота.
– Чим схожі і як відрізняються між собою сіра ворона (ґава), грак, галка?
Грак, ворона, галка – пташки однієї родини Воронові. Це найкрупніші
представники ряду Горобцеподібні. Ці птахи живуть по сусідству з людиною і всім
добре відомі, проте різниця між ними часто не помічається.
– Зараз ми навчимося розрізняти їх за розмірами, кольором, характерними
особливостями будови.
Схожі ознаки:
1. Крупні птахи.
2. Оперення темного кольору.
3. Дзьоб конусоподібний, міцний.
4. Добре ходять по землі.
5. Зазвичай надвечір привертають їхні великі зграї, які летять із криком на
ночівлю – здебільшого це високі старі дерева в парках, садах.
5. Робота
в групах.
– Чим відрізняються ці птахи між собою?
Галка
Найменша порівняно з граком і вороном. Її легко впізнати – це чорний птах
із круглою головою та сірою шиєю. Тримається зграями разом із граками. Часто
галки сидять на дахах будинків і димарях, де нерідко мостять свої гнізда.
Грак
Більший за галку
і легко відрізняється від неї однотонним блискучим синьо-чорним оперенням.
Голова у грака здається в профіль кутастою, оперення ніг довше й утворює
помітні «штани». Гнізда влаштовують на великих деревах у парках, лісах,
полезахисних смугах.
Сіра ворона (ґава)
Добре знайомий усім птах. Це крупна сіра пташка з чорними головою, крилами
й хвостом. Це осілий птах. У гніздовий період птахи зустрічаються переважно
парами, в лісових масивах, взимку – переважно біля житла людини.
VII. Закріплення й осмислення матеріалу.
1. Гра
«Знайди зайве».
Відшукати зайвого птаха (за
матеріалами, представленими у мультимедійній презентації).
Горобець,
ластівка, журавель.
Журавель,
синичка, дятел, горобці, снігур.
2. Гра
«Визнач птахів».
На партах роздавальні картки із зображенням перелітних та осілих птахів. На
дошці – схема дерева, а на столі – годівничка. Учні мають вибрати та розмістити
на дереві перелітних, а біля годівнички – осілих птахів.
3.
Бесіда.
– Які корисні справи ви можете зробити, щоб пташкам узимку було що їсти
біля пташиних їдалень?
Виготовити їдальні для птахів та
підгодовувати їх взимку; назбирати якнайбільше крихт білого хліба і обов’язково
сушити.
– Який корм ми заготовили для нашої годівнички?
4. Тести.
– Перевіримо, як ви запам’ятали новий матеріал. Виконаємо тести.
1. Птахів змушує
летіти у вирій:
а) голод; б)
холод.
2. На південь
відлітає:
а) синиця; б)
ластівка; в)
дятел.
3. Горобці,
галки, ворони – це:
а) перелітні птахи; б)
осілі птахи.
– Перевірте ваші відповіді. Підніміть руку, у кого всі відповіді правильні.
VIII. Завдання додому.
1. Опрацювати с.
58-59, відшукати цікавий матеріал про зимівлю птахів.
2. Опрацювати с.
58-59, скласти загадку-опис про пташок.
ІХ. Підсумок уроку.
1. Гра
«Мікрофон».
– Подумайте і скажіть, яким був наш урок? Що запам’яталося на уроці?
2.
Рефлексія.
– Відобразіть
графічно на шаблоні своє враження від уроку.
– А тепер разом скажемо: «Я – хороший!
Ти
– хороший!
Ми
– хороші!
І
ми – молодці!»
Учитель. Спасибі
за урок. Усім учням дякую за співпрацю!
Заключне
слово учителя.
А щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали метелики і журавлі,
Щоб пташки у нас співали
І дерева підростали,
І щоб земля була у квітах,
Бережіть природу, діти!







































Тема: Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»
Мета: Поглибити знання учнів з математики,закріпити табличне множення і ділення. Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.
Обладнання: ілюстрація до казки «Ріпка», таблиці, картки, таблиця з геометричним матеріалом.
Хід уроку.
1) Організація учнів до роботи.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
2) Вступне слово вчителя.
- Діти, послухайте загадку і скажіть з якої це казки.
Всіх важніше вона в загадці,
Хоч і в погребі жила:
Ріпку витягти із грядки
Бабі з дідом помогла. (Мишка із казки Ріпка)
- Назвіть головних героїв казки. Так от , дітки, ці герої завітають до нас сьогодні на урок. Всі, крім мишки. А мишку ми повинні покликати самі. Але вона дуже принципова, і прийде тільки тоді, коли ви впораєтесь з усіма завданнями, які вам запропонують інші герої казки.
3) Закріплення вивченого матеріалу.
- Отже, хто ж посадив ріпку? (дід) . Так, дід є першим героєм казки, тому він перший пропонує вам своє завдання.
а) Вправа «Мозковий штурм»
- Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (частка)
- Як знайти невідоме зменшуване? (треба до різниці додати від’ємник)
- Як називаються числа при множенні?(перший множник, другий множник, добуток)
- Що таке прямокутник? (це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
- Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст?
(2 години)
- Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
- Скільки ніжок у чотирьох кішок? (16)
- Молодці, діти, справились із завданням. Дідусь задоволений вами і тому гукає бабусю. А бабуся дуже любить своїх внучат. Тому вона вам пропонує пограти в гру.
б) Гра «Знайди помилку»
На дошці ви бачите завдання. Знайдіть помилку.
- Так добре, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки – свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.
в) Казкова задача.
Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох – 12 кг. Маса гуски – 9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси гуски? (12-9=3(кг);9-3=6(кг)).
- Молодці, дітки. Тепер бабуся кличе свою внучку. А внучка, звичайно як і всі діти, любить грати в різні цікаві ігри. Тому вам приготувала декілька ігор.
г) Гра «Не скажу»
Учні рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці.20, 25, 30, 35, 40, 45, 50 і т.д.
д) Гра “Естафета»
Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.
6х7= 87-45=
81:9= 85+7=
67+19= 54:9=
64:8= 4х8=
9х4= 45:5=
- Молодці. Гарно справились із завданням. Тепер до вас завітає Жучка. А Жучка дуже любить бігати, плигати.
Тому вона вам підготувала фізкультхвилинку.
4) Фізкультхвилинка « На зеленій галявині»
На зеленій галявині (діти ходять по колу)
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька, чиста, лісова.
До води схиляються (нахил тулуба вперед)
Квіти запашні. (руки витягнуті вперед)
Камінці поблискують
В темній глибині. (поглядом слідкують за витягнутими пальцями)
Ми збирали ягоди, забрели сюди. (збирають ягоди)
Відпочити в затишку сіли край води. (присідають)
Ходять в лісі шелести, дзюркотить вода – (ходьба)
Це казки криниченька нам розповідає.
а) Гра «Знайди зайве»
У рядок – записані числа – добутки.
14, 21, 35, 42,45, 49, 63.
Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)
б) Робота в парах.
Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислів’я)
Сім раз відмір ,а раз відріж.
Сім п’ятниць на тиждень.
Семеро одного не ждуть.
Один із сошкою, а семеро із ложкою.
Добре, діти, постарались. Порадували Жучку, і тепер зустрічайте Мурку.
Мурка вам підготувала цікаві задачі.
а) Цікаві задачі.
На дереві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)
9 стрічок у Марічки,
Втроє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (9:3+9=12)
9 олівців у Валі.
Більше вчетверо у Галі.
Порахуйте зразу. Скільки буде разом? (9х4+9=45)
Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)
Молодці. І ось, нарешті, ми дійшли до головного героя казки – Мишки. Це вона допомогла витягти ріпку.
Ось завдання Мишки.
б) Гра «Що зайве»
- Яка фігура зайва?(трикутник)
-Який порядковий номер вона має? (П’ятий)
в) Гра «Цікаві квадрати»
Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити у порожні клітинки такі числа, щоб сума їх чисел дорівнювала числу по діагоналі.
18
| ||
12
| ||
10
|
6
| |
17
| ||
14
| ||
11
|
5
|
Діти, а якщо добре подумати, то як же вдалося нашим героям витягти ріпку? Чи змогли б вони витягти її поодинці? (Ні)
Тільки разом, дружно можна подолати будь – які труднощі. І ви сьогодні гарно, дружно працювали. Тому і прийшли до вас усі герої казки.
5) Підсумок уроку.
Зробимо останній крок –
Підсумуємо урок.
Гості в нас були чудові –
І завдань у них доволі.
Та додому вже пора.
Вам, спасибі, дітвора!
Не лінуйтесь, гарно вчіться –
Вам наказує ця Мишка.
Тема: Порядкова лічба. Тиждень.
Мета: Пояснити учням, чим різняться відповіді на запитання «скільки» і «який», навчити вживати порядкові числівники. Познайомити із поняттям «тиждень» та назвами днів тижня. Розвивати логічне мислення. Формувати навички лічби.
Обладнання: Демонстраційний матеріал:картинки, предметні малюнки, іграшки, цифрова каса, таблиці.
Хід уроку
1) Організаційний момент.
- Добрий день, у добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
на перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними всі хлоп’ятка.
- Зараз ми з вами розпочнемо урок математики.
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожити нам без неї,
Навіть дня не можна.
2) Повторення вивченого матеріалу.
а) Опитування за допомогою технології «Мікрофон»
- Полічіть від 1 до 6; від 6до 1.
- Назвіть « сусідів» числа 5;
- Яке число при лічбі передує числу 3?
- Яке число слідує за числом 6?
б) Цікаві задачі
Киця Мурка на всі ніжки
Взула шовкові панчішки.
Та одна десь загубилась.
Скільки в киці залишилось? (3)
Мчаться на санчатах
Четверо малят.
Троє з них – дівчата.
Скільки ж тут хлоп’ят? (1)
3) Вивчення нового матеріалу.
а) Робота з демонстраційним матеріалом
На набірному полотні картинки : груша, яблуко, слива, вишня, малина.
- Що ви бачите на дошці? Як можна назвати одним словом?
(фрукти)
- Полічіть, скільки всього фруктів?(5)
- Який фрукт стоїть на першому місці? На другому?
- На якому місці стоїть слива? Вишня?
- Що стоїть останнім?
Слова вказують на порядок розміщення предметів. Ми називали фрукти зліва направо.
Для того, щоб правильно визначити порядковий номер предмета, треба знати, у якому порядку треба перелічувати. Якщо напрям не зазначається, то лічать зліва направо.
б) Робота з друкованим зошитом.
- Полічіть предмети зліва направо та справа наліво. Скільки всього?
- Розгляньте друге завдання. Кого ви бачите на малюнку? Яка за порядком бабуся, якщо лічити зліва направо? справа наліво? Скільки всього людей?
- Які за порядком Пес, Півень, Осел, якщо лічити зліва направо? справа наліво? скільки всього тварин?
- Практичне завдання. Розфарбуй третього зліва та четвертого справа котиків.
в) Гра «Потяг»
Зміст гри. Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший викликаний учень говорить: «Я – перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т.д. Потім діти повертаються в другу сторону – останній вагон стає першим. Діти називають свої порядкові номери справа наліво.
4) Фізкультхвилинка.
Станьмо, діти, рівненько.
Отак! Отак!
Вклонімося низенько.
Отак! Отак!
Далі руки отак в боки,
Веселенько підем в скоки!
Отак усі стриб!стриб!
А ніжками диб!диб!
Вгору ручки піднімай.
І всі разом присідай!
Станьмо знов рівненько!
а) Робота з друкованим зошитом (продовження)
Загадка.
Сім братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня)
- Діти ,хто скаже скільки днів має тиждень?
- А як ці дні називаються?
- З якого дня розпочинається тиждень?
- Яка за порядком середа? субота?
- Що ж допомагає стежити за зміною днів тижня?
- Зафарбуйте п’ятий зліва листок календаря. Який день тижня він показує? Який день перед цим днем? за цим днем?
Вірш про дні тижня.
Семеро дітей у тижня –
От сімейка дивовижна,
Аж ніяк не може тато
Всіх до купи поскликати.
Понеділок десь мандрує
І кота в мішку пильнує.
А вівторок з середою
Носять решето з водою,
А четвер йде до п’ятниці
Випробовувать кислиці.
Задоволена субота,
Аж кипить у всіх робота.
Разом всі пішли зраділі
Відпочити до неділі.
- Діти, давайте ще раз повторимо назви днів тижня. Я називаю порядковий номер, а ви – день тижня, який йому відповідає.
(перший – понеділок, другий – вівторок і т. д.)
Вправа на логічне мислення. Завдання 8.
б) Гра «Будь уважний»
Скільки лапок у вовків? (4)
Скільки в мишки є хвостів?(1)
Скільки вушок у зайців?(2)
Скільки пальців на руці?(5)
Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)
Скільки в теремі криниць? (Ніскільки)
Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)
Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)
в) Гра «Знайди сусідів»
- На дошці – таблиці з геометричними фігурами:
Учні викладають картки з потрібними цифрами.
г) Гра «Що змінилося?»
Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь і т. д. Потім учні заплющують очі, а вчитель переставляє іграшки місцями. Учні розплющують очі і розповідають, що змінилося.
д) Гра «Що зайве»
- Яка фігура зайва?(трикутник)
-Який порядковий номер вона має? (П’ятий)
5) Фізкультхвилинка.
Буратіно потягнувся,
Раз – нагнувся, два – нагнувся,
Руки в сторону розвів –
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати.
Треба нам навшпиньки встати.
6) Робота в парах.
На кожну парту вчитель кладе конверт з малюнками грибів, читає вірш, а діти, працюючи в парах повинні виконувати вказівку вчителя, тобто правильно викласти гриби.
Шість грибів Людмила мала
І на стіл їх викладала.
Перший гриб – це дощовик,
Під дощем рости він звик.
Підберезовик – це два,
Кругла в нього голова.
Рижик – третій, він рудий,
Їстівний та ще й смачний.
А четвертий – боровик,
Він – веселий жартівник.
Сироїжка буде п’ята,
Тільки трішечки прим’ята.
Шостий дуже підозрілий,
Хоч червоний, наче спілий.
Білі цяточки він має:
Мухомора кожен знає!
Він отруйний, небезпечний
І до столу недоречний.
(В кінці вправи учні ще раз називають в якій послідовності розташовані гриби).
7) Підсумок уроку. (Діти відповідають за технологією «Мікрофон»)
- Діти , що ми сьогодні вивчили на уроці?
- Що вам найбільше сподобалося?
- Подивіться на свого сусіда по парті, посміхніться один одному і
скажіть :
- Я – молодець!
- Ти – молодець!
- Ми всі – молодці!
Ось і пролунав дзвіночок –
Закінчився наш урок,
За роботу по заслузі,
Щиро дякую вам, друзі!
Урок – вінок
Тема. Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв’язування задачі на кратне порівняння двох часток за поданим планом.
Мета. Закріплювати навички табличного множення і ділення.
Формувати вміння розв’язувати задачі на кратне порівняння двох
часток. Розвивати мислення, кмітливість, оперативність у виконанні математичних завдань.
Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення
вивчати народні символи України.
Обладнання. Структурні записи на дошці. Кошик із вирізаними з кольорового паперу квітами волошки, барвінку, ромашки, маку
(для відзначення правильних відповідей на уроці ). Зелена стрічка.
Хід уроку
I.Організація класу до уроку
У нас на уроці гості. Привітаємося.
- Добрий день !
Сіроокі дівчатка,
Ясноокі хлоп’ята,
Заспокойтеся, сядьте,
Час вже працювати.
II. Повідомлення теми й мети уроку
- Сьогодні на уроці ми повторимо зв’язок дій множення та ділення, будемо вчитися розв’язувати задачі на три дії.
Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь із рослинними символами України, з яких ми сплетемо вінок.
У давнину віночки в Україні виплітали з різного зілля від весни і до пізньої осені. Український віночок служив не тільки окрасою голови. Вважалося, що у ньому є чарівна сила, що і біль знімає, і волосся береже.
- До кінця уроку ми виплетемо вінок, який покладемо у наш класний куточок символів України.
- У цьому кошику є багато паперових квітів: волошки, барвінок, ромашки, маки. Їх ви отримаєте протягом уроку за правильні відповіді і будете класти на свої зелені стрічки. Кожна квітка варта трьох балів.
Відповідальними в групах будуть: Юра, Аня, Іван, Дмитро
III.Контроль та корекція знань учнів
а) Робота з перфокартами
- Символом відданості в українському вінку є одна квітка.
- Послухайте загадку:
Сині зірочки пухнасті
Виглядають з жита,
Мов веселі оченята.
Як їх не любити!
Синьоокі волошки завжди приваблювали своєю тендітною скромною красою. Її ми вплетемо, розв’язавши приклади на квітах-перфокартах.
- Працюємо по черзі з коментуванням. Коментуємо.
95-8*5 36:6+25 40-24:4 36+18:3
95-72:8 32:8+25 40-27:3 36+21:3
95-63:7 56:8+25 40-5*4 36+6*4
95-7*6 9*5+25 40-3*6 36+7*4
Перевірка.
- Юра (Аня, Іван, Дмитро) назви відповіді.
- Все правильно ! Всі отримують ( кожен отримує ) квітку.
Цю квітку можна зустріти у житньому полі. Синій колір волошки символізує чисту радість та сподівання, що живуть у кожній людській душі.
( Прикріплюю волошку на вінок )
б ) Робота з комп’ютером. Вправа « Курчата»
- Відгадайте загадку.
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває.
- Барвінку належить особливе місце у вінку.
Виконавши завдання комп’ютера «Курчата», ми вплетемо у вінок барвінок.
Встали тихенько, сіли за комп’ютери.
Відкрийте вправу « Курчата». Усно розв’яжіть приклад і підведіть курку до яйця з відповіддю.
- Відвар барвінку п’ють від простуди, ним прикрашають весільний коровай. ( Чіпляю на вінок барвінок )
Релаксаційна пауза
Встали, повернулися до мене.
- Хто влітку літає над квітками?
Закрийте очі, уявіть себе легкими метеликами, помахали крильцями, покружляли. Відкрили очі, обвели ними контури метелика, поблимали.
IV.Актуалізація опорних знань
Робота з комп’ютером. Вправа « Телевізор»
- Відгадайте, яку квітку ми зараз вплетемо у вінок.
На стрункій високій ніжці
Біля річки на лужку
У косинці-білосніжні
Стрів я квітоньку таку.
Ясним оком жовтуватим
Усміхнулася мені.
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: - Ні!
Зараз нам треба виконати вправу « Телевізор». Зробити завдання, і ми зможемо вплести у вінок ромашку.( Робота в парах, таблиця множення)
- Якщо ви правильно розв’яжете приклади, перед вами з’явиться герой мультфільму.
А от ромашку вплітають у вінок як символ доброти і ніжності. Також ромашка символізує мир.
V.Робота над темою уроку
Колективна творчість у процесі роботи над задачею
- Діти, послухайте. Про яку квітку йдеться?
На городі тичка, а на тичці – капличка.
Без вікон, без верха, а в ній людей без числа.
Мак дуже шанована українцями квітка.
Мак з’явиться у віночку, коли кожна група правильно розв’яже задачу і справиться з завданням тесту.
Відкрийте підручник на сторінці 57, знайдіть № 372.
-Дмитро, прочитай задачу.
(Тестові вправи, записані на великих аркушах паперу.)
Група « Волошка»
Підкреслити відповідь задачі:9,29,3,7
Група « Барвінок»
Підкреслити вираз, який є розв’язком даної задачі:
( 48 : 8 ) – (6: 3 )
( 48 : 8 ) : ( 6 : 3 )
( 48 : 8 ) + ( 6 : 3 )
Група « Ромашка»
Яка з поданих схем підходить до міркування над опрацьованою задачею?
Група « Маки»
Який схематичний вираз підходить до розв’язку даної задачі
- Зараз кожна група повідомить, який обрано варіант.
VI. Підсумок
Мак уособлює собою вічну боротьбу між добром і злом. Виконавши завдання ми подолали зло.
Вплетемо у вінок мак.
Без калинового цвіту чи грона ягід також не може бути українського віночку, бо калина – то пісенний образ самої України.
Вчитель на стрічку прикріплює кетяг калини.
- Усі завдання ми виконали. Підведемо підсумки.
- Нагадую квітка – 3 бали. Підрахуйте. Підніміть руки, хто одержав 12, 9, 6, 3 бали.
- Добре попрацювали! Дякую!
- Спасибі гостям, що до нас завітали. Діти отримують оцінки, а гості подарунки.
( Гості отримують кетяг калини на пам’ять )
- Встали. Повернулися.
- Попрощалися з гостями: - « До побачення !»
Немає коментарів:
Дописати коментар