Гра – один із шляхів виховання та
підтримання інтересу молодших школярів до математичних знань.
Гра – це іскорка, що запалює вогник
допитливості
й любові до знань.
В.
Сухомлинський.
Гра займає особливе місце в процесі навчання молодших школярів. Через гру
діти пізнають світ, знайомляться з важливими поняттями, які їм знадобляться в
майбутньому.
А. Макаренко
говорив: « Гра має велике значення в житті дитини. Має те саме значення, яке у
дорослого має діяльність, робота, служба. Яка дитина у грі, така у багатьох
випадках вона буде в роботі, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча
відбувається перш за все у грі».
Розвивальні ігри мають зв’язок із
життям, вони сприяють формуванню особистості. Гра – це самостійна діяльність, у
якій діти вперше вступають у спілкування з ровесниками, їх об’єднує єдина мета
і досягнення, спільні інтереси та переживання.
Гру називають восьмим чудом світу, джерелом
радості, королевою дитинства.
Гра в початкових класах, а також
сучасні ігрові технології є одним з найефективніших шляхів удосконалення уроку.
Дидактичні ігри спрямовані на поглиблення та удосконалення знань, умінь і
навичок учнів. Це дає можливість використовувати їх під час пояснення нового
матеріалу, для його закріплення й повторення, перевірки засвоєного.
У процесі
ігор, особливо дидактичних, у дітей
розвиваються:
-
самостійність
у мисленні;
-
творчі
задатки;
-
кмітливість
і винахідливість;
-
життєва
активність;
-
відповідальність;
-
колективна
дисципліна;
-
наполегливість
і цілеспрямованість.
Отже, гра для дитини – супутник життя.
«Дитина, граючи, живе, і живучи, грає»
(Лубенець Т.)
Ефективними засобами пробудження живого інтересу до вивчення
предмету математики в початкових класах поряд з іншими методами є розвивальні
ігри. Гра переключає довільну увагу дітей на навчальний процес, на розв’язання
навчального завдання. Вона спонукає учнів до виконання більшої кількості різних
завдань, сприяє більш свідомому, ґрунтовному засвоєнню знань, умінь і навичок.
Застосування ігор на уроці математики допомагає вчителю урізноманітнити роботу
учнів, зняти напруження від звичайної навчальної діяльності, переключити увагу
школярів.
Використовуючи ігровий метод навчання, необхідно дотримуватись таких основних вимог:
- ігрове завдання має збігатися з навчальним;
- зміст має бути посильним для кожної дитини;
- підсумок гри має бути чітким і справедливим.
По-перше, гра дарує дітям радість і захоплення, пробуджує в душі кожного з них добрі почуття та вогник творчості. По-друге, вона дає змогу привернути увагу й тривалий час підтримувати інтерес до тих важливих і складних завдань, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.
Подача нового матеріалу в ігровій формі, з наступним проведенням практичної роботи, дає кращі результати, ніж традиційна форма викладу. В ситуації дидактичної гри дитина засвоює програмовий матеріал успішніше і засвоєння відбувається без особливого напруження, ніби само собою.
Перед використанням гри на уроці математики потрібно добре
обміркувати участь і ролі лідерів і малоактивних дітей. Адже гра є
гарним засобом виховання волі. Саме в грі проявляється бажання
добровільно, з власної ініціативи підкорятися різноманітним
вимогам. Цінність ігрової діяльності вбачається в тому, що вона
володіє найбільшими можливостями для формування дитячого
колективу, дозволяє дітям самостійно вступити в ті чи інші форми
спілкування. Ігри готують дітей до подолання навчальних труднощів, забезпечують успіх в іграх більшої складності.
Перед початком математичної гри обов’язково потрібно поставити мету, а в кінці зробити висновок. Досягнення та результат діяльності можна отримати, лише зацікавивши учнів на уроці. І саме тут допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі – це перша можливість проявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.
Використовуючи ігровий метод навчання, необхідно дотримуватись таких основних вимог:
- ігрове завдання має збігатися з навчальним;
- зміст має бути посильним для кожної дитини;
- підсумок гри має бути чітким і справедливим.
По-перше, гра дарує дітям радість і захоплення, пробуджує в душі кожного з них добрі почуття та вогник творчості. По-друге, вона дає змогу привернути увагу й тривалий час підтримувати інтерес до тих важливих і складних завдань, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.
Подача нового матеріалу в ігровій формі, з наступним проведенням практичної роботи, дає кращі результати, ніж традиційна форма викладу. В ситуації дидактичної гри дитина засвоює програмовий матеріал успішніше і засвоєння відбувається без особливого напруження, ніби само собою.
Перед використанням гри на уроці математики потрібно добре
обміркувати участь і ролі лідерів і малоактивних дітей. Адже гра є
гарним засобом виховання волі. Саме в грі проявляється бажання
добровільно, з власної ініціативи підкорятися різноманітним
вимогам. Цінність ігрової діяльності вбачається в тому, що вона
володіє найбільшими можливостями для формування дитячого
колективу, дозволяє дітям самостійно вступити в ті чи інші форми
спілкування. Ігри готують дітей до подолання навчальних труднощів, забезпечують успіх в іграх більшої складності.
Перед початком математичної гри обов’язково потрібно поставити мету, а в кінці зробити висновок. Досягнення та результат діяльності можна отримати, лише зацікавивши учнів на уроці. І саме тут допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі – це перша можливість проявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.
Вимоги до ігрової діяльності учнів на уроках.
Щоб ігрова діяльність на уроці проходила ефективно і давала
бажані результати, необхідно нею керувати, забезпечивши виконання таких вимог:
1. Готовність учнів до участі в грі. (Кожен учень повинен
засвоїти правила гри, чітко усвідомити мету, її кінцевий результат,
послідовність дій, мати потрібний запас знань для участі у грі).
2. Забезпечення кожного учня необхідним дидактичним
матеріалом.
3. Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри – зрозуміле,
чітке.
4. Складну гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять
окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти.
5. Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправляти,
спрямовувати, оцінювати.
6. Не можна допускати приниження гідності дитини (образливі
порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо).
Ігри важливо проводити систематично й цілеспрямовано на
кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи
й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і
навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості,
самостійності, наполегливості тощо.
Приклади розвивальних ігор.
Гра «Навпаки»
Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху або просторові відношення між предметами, а викликаний учень повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч – праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».
Гра «Не скажу»
Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40. 45 і т.д.
Гра «День – ніч»
Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і відповідають, піднявши руки.
Гра «Знайди помилку»
На дошці можна зробити записи і запропонувати учням знайти в них помилки.
39+26
25+38
Гра «Віднови числа»
Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».
..+2=4 ..+3=6 ..+4=6
..+2=5 ..+1=4 ..+1=5
Гра «Будь уважний»
Скільки лапок у вовків? (4)
Скільки пальців на руці?(5)
Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)
Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)
Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)
Гра «Що змінилося?»
Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь
Гра «Листоноша»
Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».
Гра «Відгадай приклад»
Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.
Гра «Телеграф»
Учитель видає дітям, що сидять за першими партами, картки, на яких записані числа 2, 3, 4 і показує таку схему: Учні кожного ряду по черзі виконують дії за схемою і передають аркуш паперу тим, які сидять за ними. Ці учні мають перевірити записаний приклад, записати й обчислити свій приклад. Переможе той ряд, який першим запише правильні відповіді в таблицю. Таким чином, використання ігор на уроках математики стає
важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету і дає можливість більш об’єктивно оцінити знання і вміння учнів з даної теми.
Гра «Навпаки»
Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху або просторові відношення між предметами, а викликаний учень повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч – праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».
Гра «Не скажу»
Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40. 45 і т.д.
Гра «День – ніч»
Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і відповідають, піднявши руки.
Гра «Знайди помилку»
На дошці можна зробити записи і запропонувати учням знайти в них помилки.
39+26
25+38
Гра «Віднови числа»
Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».
..+2=4 ..+3=6 ..+4=6
..+2=5 ..+1=4 ..+1=5
Гра «Будь уважний»
Скільки лапок у вовків? (4)
Скільки пальців на руці?(5)
Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)
Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)
Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)
Гра «Що змінилося?»
Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь
Гра «Листоноша»
Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».
Гра «Відгадай приклад»
Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.
Гра «Телеграф»
Учитель видає дітям, що сидять за першими партами, картки, на яких записані числа 2, 3, 4 і показує таку схему: Учні кожного ряду по черзі виконують дії за схемою і передають аркуш паперу тим, які сидять за ними. Ці учні мають перевірити записаний приклад, записати й обчислити свій приклад. Переможе той ряд, який першим запише правильні відповіді в таблицю. Таким чином, використання ігор на уроках математики стає
важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету і дає можливість більш об’єктивно оцінити знання і вміння учнів з даної теми.
1. Аникеева Н.Б. Виховання грою /Н. Б. Аникеева //. – М., 1987
2. Амонашвили Ш.А. До школи – із шестирічного віку./ Ш. А. Амонашвили// – М., 1986
3. Бочек Е.А. Игра-соревнование “Якщо разом, якщо дружно” / Е. А. Бочек // - Початкова школа. – 1999. - №1.
4. Виготський Л.С. Педагогічна психологія./ Л. С. Виготський // – М.. - 1991
5. Жикалкина Т.К. Система ігор під час уроків математики 1 і 2 класах. – М., 1996
6. Карпова Є.В. Дидактичні гри акторів-професіоналів у початковий період навчання. –Ярославль, 1997
7. Коваленка В. Г. Дидактичні
How to Play Baccarat | Baccarat - Wolverione
ВідповістиВидалитиBaccarat is 바카라사이트 a very popular variant of baccarat. It is a card game that involves 인카지노 the player's first two bets. worrione Baccarat involves predicting the